#JeSuisCharlie 

מאת: בועז ארד | 9 בינואר 2015 (ע"פ מאט ולש)

Charlie-Hebdo"גם אני Charlie"  קוראות כותרות העיתונים ומכריזים הצועדים בעצרות ההזדהות והתמיכה בפאריס וברחבי העולם. אז לא. כנראה שאתם לא Charlie… 

אתם לא Charlie אם לא תמכתם בדרישה לפעול נגד מנהיגי איראן שהוציאו צו הילכתי הדורש לרצוח את סלמאן רושדי ולפגוע בחנויות שהפיצו את ספרו בסוף שנות השמונים של המאה הקודמת. (ראו מאמרו של ד"ר ליאונרד פייקוף שפורסם במודעה בניו יורק טיימס בשנת 1989).

אתם לא Charlie, אפילו לא קרובים להיות אם לא פירסמתם את הקריקטורות הדניות בשנת 2006 ותמכתם בקריקטוריסטים הדניים הנרדפים על ידי פרסומן. (ראו מאמרינו בנושא משנת 2006, דימדומי חופש הדיבור מאת אונקר גתההג'יאד של הקריקטורותהכניעה בספר על קריקטורות מוחמדטרור דתי נגד חופש הדיבור, ועוד…)

אתם לא Charlie אם סירבתם לפרסם אפילו באנר של הזדהות עם המאיירים הדניים הנרדפים בשנת 2006 – כפי שסירבה לעשות אגודת המאיירים הישראלית בעקבות פנייתי אל יו"ר האגודה גב' שחר שריד.

אתם לא Charlie  אם לא המשכתם לפרסם ולהילחם על דעתכם גם שישה ימים לאחר שפצצה התפוצצה והרסה את בניין המערכת בשנת 2011.

אתם לא Charlie אם לא בחרתם לקחת את הסיכונים של עמידה במלחמה משפטית והתגוננות נגד תביעת של אירגונים איסלמיים בעקבות פרסום קריקטורות על הנביא מוחמד כפי שעמדו עורכי העיתון "שרלי הבדו" בשנת 2007.

אתם לא Charlie אם ירדתם למחתרת כמו הקריקטוריסטית מולי נוריס שהכריזה על "יום בו כולם מציירים קריקטורות מוחמד" ואחרי כן חזרה בה וירדה למחתרת במסגרת תוכנית להגנת עדים. 

אתם לא Charlie אם כמו הנשיא האמריקאי אובמה אתם קוראים להגבלת חופש הביטוי.

אתם לא Charlie אם כמו כתבי רשת אל-ג'אזירה אתם שואלים "האם לאור ההתקפה, העיתונאים של שרלי הבדו צריכים להתנצל". 

אתם לא Charlie אם כמו סנטור רון פול (התקווה הליברטריאנית האבודה) אתם מכריזים כי ההתקפה על מערכת העיתון היתה תגובה למדיניות החוץ של צרפת.

רובנו לא "שרלי הבדו" ואנו רחוקים מלהיות אמיצים כמותם ולעמוד בודדים בחזית המלחמה למען החירויות המאפשרות את חיינו הטובים.

רובנו מהווים חלק מהבעיה של הפחדנות האינטלקטואלית וחוסר היושרה הדימית המאפשרת לטרוריסטים להכריז מלחמה, לכבוש ולהחזיק כבושים מחוזות של החירויות עליהן נלחמו גיבורי ההשכלה והחירות של תרבות המערב.

אך רובנו יכולים לשנות את הכיוון ולנצח – אם לא נשתוק מול המשתיקים וסותמי הפיות.


06.02.07.WestDhimmi-X


www.coxandforkum.com

 

הוספת תגובה