הטעייה מסוכנת

בועז ארד | 18 באוגוסט 2012, פורסם ב"מקור ראשון"

MAZORקבוצת פעילים המכנים עצמם "התנועה לזכויות בעלי החיים" עלתה לכותרות בעת האחרונה בעקבות המאבק אותו מנהל אותו קומץ קנאיים נגד חוות מזור. מדובר בהטעייה מסוכנת של הציבור התמים, שכן מי לא יכמר ליבו כאשר יוצגו לפניו תמונות של קוף כלוא במעבדה בתנאים לא נעימים של ניסוי רפואי…. אולם מאחורי התמונות המכמירות מסתתרת כוונה רעה המתנגדת למחקר רפואי מציל חיים תוך שימוש ציני בהתנגדות הטבעית שיש לכל אדם מן הישוב  "להתאכזרות" לבעלי החיים.

מסוכן עוד יותר מכך הוא שהשר להגנת הסביבה, הידוע זה מכבר בנכונותו לקפוץ על כל עגלת-פופולריות מזדמנת, מבלי לבחון להיכן היא מובילה, קפץ גם על עגלה זאת. עכשיו כבר חברו יחד האקטיביסטים הקנאים המפיצים שקרים ומוציאים דיבה, בעוד הם הולכים ומתקרבים לגופים שהוכרזו כגופים טרוריסטיים בעקבות פעולותיהם האלימות בחו"ל, עם שר בעל סמכות המפעיל אותה בכדי לפגוע בפעילות החווה.

ב-8 במרץ השנה חשף השר ארדן לראשונה בהודעה פומבית בעמוד הפייסבוק שלו כי הוא כבר שנתיים מתכנן לסגור את חוות מזור אך כבול בחוות הדעת של היועצת המשפטית שלו שקובעת כי מדובר בפגיעה בחופש העיסוק. כך הוא כותב: "עד כה והייתי כבול בחוות דעת של היועצת המשפטית של משרדי שאפשרה לי רק לצמצם את פעילות החווה. ובנימה אישית, היו שתקפו אותי בנושא הזה, וגם כאן בעמוד הפייסבוק שלי, ושתקתי למרות שגם אני בדיוק כמוכם רוצה לסגור את החווה. צריך להיות ברור לכולם שאני עושה ואמשיך לעשות כמיטב יכולתי עד לסגירת חוות מזור."

 ARDEN

 

למול הנציגים הצעקניים התוקפים את החווה בפרשה והשר התומך קשה לאתר נציג שידבר בעד בני האדם, בעד החולים הזקוקים לתרופות, בעד החוקרים העמלים על תרופות ומרפא – בעד כל אלו המביאים לנו מזור.

מחקר רפואי בבעלי חיים הינו הכרחי לפיתוח תרופות מצילות-חיים, הליכים רפואיים, וטיפולים ביו-טכנולוגיים. ניסוי בבעלי חיים היה חיוני לפיתוח ניתוחים קרדיולוגיים, ניתוחי השתלות, השתלות מפרקים, וכל החיסונים. בשנת 1944 בוצע הניתוח שהציל את חיי הראשונה מבין אלפי ילדים, איילין סאקסון, בת 15 חודשים שסבלה מתסמונת "התינוקות הכחולים" – מחלה שהיתה חשוכת מרפא עד להשלמת מחקר בדרכי הריפוי והניתוח שבוצע על בעלי חיים על ידי ויויאן תומאס. והדוגמאות רבות מספור.

פרופ' אבינועם רכס, יו"ר החברה הנוירולוגית בישראל, כתב בשנה שעברה מכתב בו סיפר על איומי הפעילים על החווה ועל המשפחה שבנחלתה היא ממוקמת וציין כי "הפעילות כנגד ניסויים בבעלי חיים הינה צביעות שכן מרבית אוכלוסיית העולם חשופה ביום יום לתוצאות המחקר הרפואי המתבסס על מחקר בבעלי חיים. איש אינו מונע מעצמו טיפול רפואי, ניתוח או תרופות רק בגלל שאלו פותחו במחקר מקדים בבעלי חיים שכן, אין, תרופות או מכשור רפואי כל שהם שלא פותחו בשילוב עם מחקר בבעלי חיים לרבות קופים".

מיליוני אנשים יסבלו וימותו מוות בלתי-הכרחי אם ייאסרו ניסויים בבעלי חיים. אבל זה בדיוק מה שמבקשים ארגוני "זכויות בעלי חיים" בכלל והחברים ב"יחד נסגור את חוות מזור" בפרט. הם מאמינים כי יש לאסור כל מחקר בבעלי חיים, ובכלל זה מחקר המנוהל באופן הומני ככל האפשר ( כמצוין במדיניות המוצהרת הנהוגה בכל המחקרים בבעלי חיים).

במדינות המערב כבר הוצאו אל מחוץ לחוק חלק מן האירגונים הללו שההסתה שלהם הובילה למעשי חבלה ולנסיונות רצח, גם בישראל נאלצה האוניברסיטה העברית להגיש תלונה במשטרה נגד הסתה לרצח של מדען העוסק במחקר רפואי. ומי שיבקר בעמודי הפייסבוק של התנועות הללו לא יוכל להימנע מזיהוי הסימנים לכך שאם לא תינקט פעולת מניעה חריפה אנו עלולים למצוא עצמנו עם אירגון טרור שצמח בחסות השתיקה והפופוליזים.

הוספת תגובה