מכתבו של עודד זמיר בנושא המאמר:

על מספר הנרצחים במקרה ותהיה עסקה עם החמאס.

ברצוני להגיב על המאמר שמבחינתי הוא מאמר דימגוגי. חישוב בסתברויות בקשר לחזרת המשוחררים לרצוח אין לה שום בסיס במציאות ואין לה שום קשר לחישובי הסתברויות מעולם המדע.
מה חושב מחבר המאמר על ההשפעה שיכולה להיות לאחוז המשתמטים מכיוון שמדינת ישראל אינה משחררת את שבוייה?
האם למדינה אין התחייבות מוסרית כלפי חייליה?
האם זה מוסרי שכל עתיד המדינה יהיה לפתע כל כתפיו של חייל אחד?
נראה לי שאיבדתם את המוסר והכותרת של האתר צריכה להיות לא "אנכי" כי אם אנוכי.

בברכה,

עודד זמיר
פדוי שבי,
מצרים,
מלחמת יום כיפור

***

לעודד שלום,

אני מודה לך על תגובתך וצר לי אם נגרם לך סבל כתוצאה מן הקטע המדובר (שהינו מכתב הקורא להפגנת נגד ולא מאמר).

 

למרות שאני אישית איני חתום על הקריאה, אני חושב שהטענה על כך ששחרור רוצחים גורר אחריו מחיר דמים הוכחה בדם הקורבנות של עסקאות העבר. ידוע לך בוודאי כי עסקאות אלו הונעו בדיוק מאותם נימוקים שאתה מציג וכי יש לטענה שנגדה אתה יוצא יש בסיס במציאות.

מחיר שיחרור רוצחים  נדון כבר בועדת וינוגרד שהמליצה בעבר לא לפעול ממקרה למקרה, אלא לקבוע מדיניות וליישמה בכל מקרה קונקרטי של טיפול בהשבת חטופים. הממשלה אמנם קיבלה את המלצת ועדת וינוגרד, אך לאחר מכן בחרה להתעלם ממנה ביחס להחלטה הספציפית בנושא שחרור סמיר קונטאר וכעת בעניין הטיפול בשחרור בגלעד שליט.

אם אמנם יש המלצות ראויות הרי שאי-פעולה לאורן הינו מחדל.

ציינת את ההשפעה של החלטות כאלו או אחרות על אחוז "המשתמטים" וברצוני להעיר על כך, כי חלק מן הבעייה הנוצרת בנושא החטופים והשבויים נובע מהנוהג הלא מוסרי לגייס גיוס חובה, אני מניח שלא תרד לסוף דעתי בעניין זה אך תוכל לעיין במאמר שפרסמתי בנושא כאן.

אם ירדת לסוף דעתי תבין כי אנוכיות (אם או בלי וו) אינה מגרעת אלא המפתח לחיים בצוותא המבוססים על הכרה בזכויות האדם והרכוש של כל אדם.

אודה לך עבור רשותך לפרסם את המכתב ואת תשובתי. 

בברכה,

בועז ארד
עורך

***

תודה על תגובתך.

 אני בהחלט מסכים שעל הממשלה לקבוע מדיניות ברורה ככל שניתן שניתן כדי להתמודד עם מקרים דומים , במקרה ויהיו, בעתיד.

אך היום , כאשר הממשלה לא החליטה על מדיניות כזאת , לעניות דעתי אין להטיל על כתפיו של החייל גלעד שליט את כוח ההרתעה של המדינה.

יש לזכור גם שגלעד שליט עדיין בין החיים והוא חייל בצה"ל ולכן אם תמורת העבריין שנחשד בסחר בסמים ותמורת גופות שני חיילים החליטה הממשלה לשחרר מחבלים קל וחומר עבור החייל השבוי גלעד שליט.

באשר לנוהג גיוס חובה הרי מקורו בכור היתוך של מדינה כדי שיחיו כאן אנשים שיש להם מחויבות הדדית ולא רק אוסף של אנשים.

היום כאשר אחוז הלא מתגייסים הולך וגדל ובנוסף רבים מהם – שתורתם אומנותם – עוד מקבלים על כך כסף יש כמובן לשקול , ונראה לי שהדבר מבוצע בפועל, שבו רבים לא רק לא מתגייסים אלא פשוט לא מגוייסים, כמובן שלאלה שמגויסים יש לשלם שכר ראוי ראה גם את ספרו של עפר שלח – המגש והכסף.

   
בברכה,

עודד זמיר

נ.ב.
אתה מורשה לפרסם את מכתבי  

הוספת תגובה